Byte & Retur

Byte & Retur

Returrätt

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara och ha möjlighet att öppna förpackningen och titta närmare på produkten. Om varan inte är som du föreställt dig har du 30 dagars öppet köp när du handlat hos oss.

Vid retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter/taggar. Kontrollera alltid din vara när du mottagit den och kontakta alltid vår kundtjänst om du har mottagit en vara som inte levererats i förväntat skick enligt våra restriktioner.

Skriv eller klistra inte något på originalförpackningarna, som t.ex. skokartonger då dessa ska tillbaka till oss i ursprungligt skick.

På grund av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:
Nappar och nappflaskor
Hårband, diadem och hårspännen
Underkläder
Badkläder

Vid retur, följ nedanstående steg:
I din beställning medföljer en förbetald fraktsedel samt en retursedel.

Saknar du din fraktsedel? Vår kundtjänst kan hjälpa dig att ordna en ny!

1.  Fyll i retursedeln som du hittar här och lägg ner tillsammans med varorna du önskar returnera i emballaget du mottog dina varor i eller i annan förpackning. Förslut väl.

2. Klistra fast den förbetalda fraktetiketten på utsidan av påsen/paketet och lämna in hos ditt närmaste postombud.

OBS! Du som kund har ansvaret för att din retur når oss. Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be ditt ombud om kvitto när du lämnar in paketet.

Kostar det någonting att göra en retur?
Det tillkommer en kostnad á 39 SEK för returporto när du väljer att göra en retur.

Detta justeras i samband med att vi har mottagit din retur.

Om du vill bekosta returkostnaden själv vänligen meddela det till vår kundtjänst så att du inte debiteras någon extra returkostnad. Observera att vi ej kan ta emot returer via DHL eller Schenker.

Byte?
Önskar du byta storlek eller färg på en vara? Självklart bjuder vi på ett byte! På din retursedel finns en kod som ger dig fri frakt vid ny orderläggning. Erbjudandet gäller 7 dagar efter det att du mottagit ditt paket. 
Vid byte ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter/taggar.

Har du handlat din vara på kampanj som nu utgått?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att justera priset i efterhand på din nya beställning.

Fel/reklamation
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 7 dagar från att du har mottagit dem.

Om det skulle vara något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig att alltid kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss på +46 (10) 7502423 eller [email protected].

Babyshop.se följer komsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se.

RETUR vid "Köp 3 betala för 2" och andra flerprdukts-erbjudanden
För produkter köpta i något av våra flerprodukts-erbjudanden, där en eller flera varor returneras, kommer kunden att betala fullpris för den/de varor som kunden väljer att behålla, fullpriset kommer att dras från återbetalningsbeloppet. Om kunden returnerar hela köpet får den pengarna tillbaka för hela köpet.


Har ni mottagit min retur?
Det tar generellt 7-10 dagar för en retur att nå vårt lager samt hanteras. Observera att vid rea och kampanjperioder kan det dröja någon dag extra på grund av fler returer än vanligt.

Du får alltid en bekräftelse via mail så fort din retur är mottagen och hanterad.

Återbetalning
Alla våra beställningar kommer in via Klarna Checkout med undantag för Paypal.

Vid registreringen av din retur meddelar vi Klarna om detta.

Om du valt vanlig faktura som betalsätt kommer du att få en korrigerad faktura skickad via e-post.  Om du har returnerat hela din order, så tar vi givetvis bort hela din faktura. Har du redan hunnit betalat din faktura, så kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.

Om du har valt att betala med kort eller genom direktbetalning via din bank kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.

Klarna reserverar sig för att en återbetalning kan ske inom upp till 14 dagar efter registrerad retur men oftast tar det endast några bankdagar.

Har du betalat via Paypal återbetalar vi dig till ditt Paypal konto och pengarna har du åter inom 2-5 bankdagar.

Vid tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (www.arn.se) rekommendationer.