Vanliga frågor & svar

Fakta och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, prishöjningar, lagerhållning, eventuellt oriktigt angivna produktbeskrivningar/tekniska specifikationer samt för slutförsäljning.

Hur returnerar eller byter jag vara?

Vill du returnera en vara till oss och få pengarna tillbaka behöver vi få din vara senast 30 dagar efter det att beställningen gjorts. Du står för portot till oss och vi står för portot tillbaka till dig om du vill byta vara. 

Retursedel finner du här!

Tänk på att om du har köpt en produkt, så är etiketten/emballaget/kartongen/förpackningen en del av varan. Så tejpa eller skriv inte direkt på den. Du får dock självklart öppna förpackningen så att du kan se och känna på varan. Observera att vi inte kan ta emot paket som måste hämtas på ett utlämningsställe, så skicka ej t ex. Rekommenderat.

Hur gör jag om jag har fått fel vara?
Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundservice på [email protected] eller telefon +46 (10) 7502423. Vi kommer att kontakta dig inom 24 timmar på arbetsdagar.

Hur gör jag om jag fått en trasig/felaktig vara?
Babyshop.se följer alltid konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi står alltid för portot när det är ett fel eller en reklamation på en utskickad vara.

Om du har fått en vara som är felaktig eller måste reklameras ber vi dig att skicka en bild på reklamationen samt förklara problemet och skicka detta till vår kundservice på [email protected]. Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Var är min faktura?
Din faktura mailas alltid ut till den mailadress som du angivit hos babyshop.se med avsändare ”Klarna”, som är vår fakturapartner. Fakturan mailas i samband med att vi skickar din beställning till dig.

En vara är slut i lager hos er – Kommer den in igen och när?
Skulle en viss produkt vara slut i en viss storlek, eller helt och hållet, och du är intresserad av när den kommer in igen ber vi dig att kontakta vår kundservice på [email protected] och berätta vilken produkt samt storlek du är intresserad av.

Har min beställning gått igenom?
Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

1. När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken ”Din order”.

2. En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna mailadress.

3. Du kan se din order under ”Din sida” när du loggar in på babyshop.se.

Kan jag byta leveransadress efter det att beställningen har lagts?
Om vi inte hunnit skicka iväg din order, så gör vi alltid vårt bästa för att kunna ändra adress. Skicka då ett mail till vår kundservice på [email protected] och skriv ”Fel leveransadress” i ämnesraden. Skriv sedan ditt ordernummer och den rätta adressen i mailet så kommer vi bekräftar när/om ändringen kunnat göras.

Det går dock aldrig att ändra adress om man valt faktura som betalsätt då måste beställningen av säkerhetsskäl alltid skickas till den adress där du är folkbokförd.

Kan jag lägga till/byta varor på min order som redan är gjord?
Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp. Gör du istället två köp kan du kontakta oss direkt efter du gjort beställningarna så försöker vi få ihop dessa och skicka som samma paket och därmed en fraktkostnad. Det är dock viktigt att du kontaktar oss väldigt snabbt för att vi ska hinna med detta eftersom vi packar orders allteftersom de kommer in! Skicka ett e-mail till vår kundservice på [email protected] eller ring +46 (10) 7502423. Vi bekräftar när/om ändringen har kunnat göras.

Var är mitt paket?
Du kan spåra ditt paket med det kollinummer som mailas till dig i samma stund som ordern skickas från oss. Du kan följa paketets gång genom att fylla i ditt kollinummer på Postens hemsida.

Vad händer om min beställning blir försenad?
Vid en eventuell försening så har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat så förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Lägg dock märke till att alla varor som du kan köpa alltid skall finnas på lager så förseningar uppstår endast om det har blivit något fel på vårt lager.

Jag kan inte beställa på hemsidan?
Har du problem att beställa på hemsidan kan det exempelvis bero på att du försöker att betala med ett kontokort eller betalsätt som vi i dagsläget inte har något samarbete med tex med VISA Electron eller American Express. Du kan inte heller välja betalsätt ”Faktura” eller ”Delbetalning” om paketet ska skickas till annan adress än den du är folkbokförd på.

Vad har ni för fraktkostnad?
29 kr på ordrar inom Sverige, frakt fritt på ordrar över 499 kr!

När skickas min beställning?
Vi strävar efter att alla ordrar skickas inom en arbetsdag. Därefter tar leveransen inom Sverige 1-3 arbetsdagar med PostNord.

Jag kan inte logga in med mina inloggningsuppgifter, varför?
Kontrollera först att du använder rätt e-mailadress. Om du fortfarande inte kan logga in är det enklast att skicka efter ett nytt lösenord på sidan "Glömt lösenordet?". Där fyller du i din e-mailadress och får då ett mail med en länk. Länken klickar du på för att skapa ett nytt lösenord att logga in med.

Kan du fortfarande inte logga in är du välkommen att kontakta vår kundservice på [email protected] så hjälper vi dig. Skulle ovannämnda alternativ inte stämma in på dig vänligen, om möjligt, ta en skärmdump på hur det ser ut när problemet uppstår och kontakta vår kundservice på [email protected].

Jag kan inte beställa fler av en vara – vad betyder det?
Hos oss kan man enbart beställa varor som finns i lager. Detta för att vi ska kunna hålla våra snabba leveranser. Försöker du köpa fler antal varor än vad det finns i lager kommer det inte att gå. Systemet går då automatiskt tillbaka till det antal som finns i lager.

Använder ni er av cookies? Och vad är cookies?
På vår hemsida använder vi cookies. Det är pyttesmå filer som innehåller information som överförs till din dators hårddisk. De låter oss förstå hur du använder vår webbplats och hjälper oss att se till att vi kan ge dig den bästa och mest personliga service som vi kan. Cookies kommer inte att påverka din dator på något sätt. Den information som samlas in av våra kakor är:

• Vilken typ av webbläsare och operativsystem du använder.
• Vilken webbplats du besöker oss från.
• Vilket datum du besöker oss.
• Hur ofta du besöker oss.
• Hur länge du stannar på vår hemsida.
• Vilka av våra sidor du besöker.

Oroa dig inte, ingen av denna information kan identifiera dig som individ. Informationen används bara för att få reda på hur du som besökare använder vår hemsida. Cookies har massor av fördelar för både dig och oss.

• De tillåter oss att lagra information om dina preferenser, så att vi kan optimera vår hemsida efter de saker du gillar.
• De gör så att dina sökningar på vår hemsida går snabbare.
• De tillåter dig att göra köp hos oss.
• De ger oss mer information om hur många besökare vi har och vad ni gillar och inte gillar på våra sidor.

Om du inte vill ta emot våra cookies kan du stänga av dem i din webbläsare, men notera att detta kommer att påverka hur vår hemsida fungerar, och du kommer inte att kunna genomföra köp på webbplatsen. Funktionaliteten kan även i övrigt komma att begränsas, så att du inte får den bästa möjliga upplevelsen.

Om du fortsätter att använda vår hemsida utan att ändra dina inställningar, utgår vi från att du är glad att ta emot våra cookies.

Vad gäller vid kampanjer med*?
När vi har kampanjer kan det finnas vissa villkor och restriktioner, dessa kan du läsa mer om här.

En vara som jag köpt är nu på rea, kan jag få mellanskillnaden tillbaka?
Det svårt för oss att veta om och när något kommer på rea så tyvärr är det inte möjligt för oss att betala tillbaka mellanskillnaden på varor där priset går ner vid en rea eller kampanj.

RETUR vid "Köp 3 betala för 2" och andra flerprdukts-erbjudanden
För produkter köpta i något av våra flerprodukts-erbjudanden, där en eller flera varor returneras, kommer kunden att betala fullpris för den/de varor som kunden väljer att behålla, fullpriset kommer att dras från återbetalningsbeloppet. Om kunden returnerar hela köpet får den pengarna tillbaka för hela köpet.

Jag är under 18 år, kan jag handla då?
Om du är under 18 år så måste du alltid ha målsmans tillstånd för att kunna beställa hos oss.